Ținerea la curent cu aceste schimbări este esențială pentru a vă asigura că activitatea dvs de marketing rămâne relevantă.

Dacă sunteți implicat în Social Media marketing de mai mulți ani, ați experimentat în primul rând modul în care platformele de top se schimbă din când în când. În timp ce unele vechi rămân populare, altele care au fost utilizate pe scară largă nu sunt nici pe departe în partea de sus a listei și încă altele au câștigat un număr foarte mare de utilizatori activi în ultimii ani. Cu toate acestea, nu există riscul ca Facebook să cedeze poziția sa superioară - este cu mult înaintea oricărei alte platforme și este în continuă creștere în popularitate cu generațiile mai în vârstă.

YouTube

YouTube este o altă interfață cunoscută. Faptul că se află pe locul al doilea cu 1,5 miliarde utilizatori lunari activi pune accentul pe cât de mult le place oamenilor conținutul video. În plus, YouTube are ceva ce la Facebook lipsește: o popularitate uriașă în rândul tinerilor. De fapt, este platforma de top pentru populația de la 18 la 24 de ani. Cu toate acestea, YouTube are unele retușuri de făcut într-o zonă, totuși - doar 45% dintre utilizatori declară că accesează platforma zilnic.

WhatsApp

WhatsApp are de asemenea aproximativ 1,5 miliarde utilizatori activi lunar. Inițial, a devenit popular pentru că a dus textul la un alt nivel. De exemplu, nu există limite privind numărul de cuvinte pe care le puteți trimite, puteți trimite conținut multimedia și puteți trimite un mesaj mai multor contacte simultan. Acum, WhatsApp își menține baza de utilizatori continuând să adauge noi caracteristici.

Instagram

În continuă creștere de la lansare, Instagram merită o mențiune. În calitate de marketer, Instagram este o platformă pe care trebuie să o remarcați. În primul rând, 60% dintre participanții la un studiu au declarat că Instagram este cea mai eficientă platformă de engagement. 

Există mai multe motive pentru care Instagram devine atât de popular. Primul se datorează extinderii utilizării mobile - Instagram este o platformă excelentă pentru vizualizarea, editarea și încărcarea postărilor pe telefonul mobil. Al doilea motiv este conținutul său vizual. După cum puteți vedea la Facebook și YouTube, utilizatorii sunt atrași de vizual. Instagram merge un pas mai departe decât aceste alte platforme, prezentând puține cuvinte.

De ce nu este Instagram mai mare în listă? Pentru toate beneficiile sale, are unele dezavantaje. De exemplu, nu există nicio șansă să intri într-un subiect. Mesajele sunt imagini simple, fără prea multe explicații. Există, de asemenea, o oportunitate limitată pentru utilizatori de a avea o discuție și de a împărtăși opinii; plus, nu există link-uri pentru ca utilizatorii să afle mai multe.

Snapchat este în creștere

O altă platformă care nu este în primele cinci, dar încă importantă este Snapchat, câștigând teren în principal datorită utilizării în cadrul Generației Z. Același grup de vârstă își pierde interesul pentru Facebook și se va alătura probabil Snapchat.

De ce este Snapchat atât de popular în rândul utilizatorilor tineri? Deși alte platforme au reușit să surprindă cu succes valoarea de a crea povestiri, numai Snapchat oferă conținut care are o durată de viață de câteva secunde. Acest lucru permite utilizatorilor să împărtășească experiențe în acest moment, în loc să creeze conținut de durată - ceea ce oferă deja alte platforme.

Ce s-a întâmplat cu Twitter?

Nu cu mult timp în urmă, Twitter a ajuns constant în top cinci. În perioada de glorie, a fost pe locul al doilea, imediat după Facebook. Acum, a scăzut până la poziția a douăsprezecea.

S-ar putea să vă amintiți că nu a fost cu mult timp în urmă atunci când toată lumea prognoza sfârșitul Twitter-ului (datorită unei combinații de câștiguri slabe și lipsa de direcție). De atunci, a făcut unele îmbunătățiri semnificative. De fapt, în primul trimestru al acestui an, platforma a adăugat șase milioane de utilizatori, depășind toate așteptările. Mai mult, baza sa de utilizatori activă a crescut cu 10% pe an (ceea ce contează cu adevărat). Pentru companiile al căror public țintă se află în acest grup de utilizatori, Twitter este încă o platformă foarte valoroasă.

Acordând atenție celor mai importante platforme media sociale, vă veți asigura că direcționați eforturile de marketing către locurile potrivite. Pentru a ține pasul cu tendințele - sau, chiar mai bine, pentru a le anticipa, este important să rețineți că aceste locuri se schimbă întotdeauna. În plus, rețineți întotdeauna că publicul dvs. specific poate prefera platforme diferite față de populația în ansamblu. Știind ceea ce le place clienților dvs și ceea ce le-ar plăcea în viitor este cel mai valoros lucru dintre toate.

Sursă: socialmediaweek.org